Katowice ogłosiły przetarg na budowę kolejnej drogi rowerowej

To kolejna dobra wiadomość dla rowerzystów. Katowice konsekwentnie rozwijają sieć dróg dla rowerów, a ich łączna długość wynosi już ok. 190 km. Wśród najnowszych elementów infrastruktury przeznaczonej jednośladom jest trasa pomiędzy Nikiszowcem a Giszowcem, biegnąca wzdłuż ul. Szopienickiej. Jednocześnie trwają postępowania przetargowe na budowę i projekty kolejnych odcinków. To rozbudowa ul. Hallera, a także projekty nowych fragmentów infrastruktury w rejonie ul. Barbary, ul. Francuskiej oraz ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy.

– Wielu miłośników jazdy na rowerze oraz mieszkańców tej części Katowic czekało na tę inwestycję. Nowa infrastruktura rowerowa łącząca Dąbrówkę Małą z Burowcem znacznie poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza w kontekście przejazdu pod al. Roździeńskiego, ale też usprawni przemieszczanie się pomiędzy tymi dzielnicami – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – W dalszym etapie powstanie połączenie rowerowe ze stawem Borki co oznaczać będzie rowerowe skomunikowanie z objętą planem rewitalizacji katowicką Doliną 5 Stawów – dodaje prezydent.

Rozbudowa ul. Hallera – nowa inwestycja dla mieszkańców Dąbrówki Małej i Burowca

Jednym z wyczekiwanych przez mieszkańców północno-wschodnich dzielnic Katowic jest połączenie rowerowe ul. Konnej z ul. Techników i Al. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5. Będzie ono realizowane w dwóch etapach, a na prace budowlane w ramach pierwszego z nich ogłoszono właśnie postępowanie przetargowe. Inwestycja dotyczy rozbudowy ul. Hallera. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Wandy do skrzyżowania z drogą ekspresową S86 powstanie droga dla rowerów, która przy tej trasie – równolegle do ul. Pogodnej – odbije w stronę torów kolejowych i wzdłuż nich pobiegnie w kierunku Al. Niepodległości. Długość tego odcinka wyniesie około 1,4 km, a zakres prac obejmie również ciągi piesze, peron przystankowy przy ul. Hallera, przebudowę publicznych oraz indywidualnych zjazdów, przebudowę i rozbudowę oświetlenia drogowego. Na zrealizowanie tej inwestycji wybrany wykonawca będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy.

W drugim etapie zostanie rozbudowana ul. Korczaka na odcinku od rejonu skrzyżowania z ul. Wandy do rejonu skrzyżowania z ul. Borki. Ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację tej inwestycji planowane jest w pierwszej połowie przyszłego roku.

Wykonawcy zaprojektują kolejne trzy trasy

Rozbudowa ul. Hallera to nie jedyny projekt w ramach Katowickiej Infrastruktury Rowerowej, który jest właśnie realizowany. – Projektowane drogi to ważne elementy rozwijającej się infrastruktury rowerowej w Katowicach, ich realizacja przyczyni się do zwiększenia komfortu przemieszczanie się na jednośladach. Jednocześnie to niejedyne zadania z tego obszaru, którymi obecnie się zajmujemy. Podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który zrealizuje odcinek drogi rowerowej na ul. Gospodarczej. To kontynuacja wybudowanej już drogi, która powstała wzdłuż ulicy Pułaskiego, prowadząc przez teren Doliny Trzech Stawów aż do włączenia w ul. Gospodarczą. Od strony wschodniej nowa infrastruktura połączy się z trasą biegnącą do ul. Szopienickiej – mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A. – Ponadto jesteśmy coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Francuskiej, na odcinku od ul. Lotnisko do ul. Trzech Stawów. Przygotowujemy się również do realizacji pierwszego etapu velostrady. Pobiegnie ona po śladzie nieczynnej linii kolei piaskowej, na odcinku od ul. Huberta do ul. Kolistej – dodaje Dutkiewicz.

Katowickie Inwestycje S.A., w imieniu miasta Katowice, wybrały w ramach przeprowadzonego przetargu wykonawców, którzy opracują dokumentacje projektowe dla nowych dróg rowerowych w rejonie ul. Barbary, ul. Francuskiej oraz ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy. To zamówienie, którego wartość wynosi około 400 tys. zł, zostało podzielone na trzy części.

Pierwsze z nich dotyczy zaprojektowania połączenia istniejących już dróg na ul. Barbary i Kościuszki. Nowa trasa ma powstać w miejscu istniejącej, wydeptanej ścieżki. Projekt ma obejmować również elementy małej architektury, niezbędne oświetlenie oraz nowe nasadzenia. Zainteresowanych realizacją tego zadania było czterech wykonawców, spośród których inwestor zastępczy – Katowickie Inwestycje S.A. – wybrał ofertę Biura Studiów i Projektów Komunikacji Sp. z o.o., które ma 8 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej.

Przedmiotem drugiej części zamówienia jest zaprojektowanie połączenia ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy z trasą rowerową nr 5.  Przewiduje się dwa warianty jego przebiegu na odcinku pomiędzy ul. Brynicy a ul. Kantorówny. Trasa może być poprowadzona terenami przy Rawie bądź też wzdłuż ul. Morawa. Wybrany przez projektanta wariant będzie stanowić podstawę do dalszych prac. Ten projekt chciało opracować trzech wykonawców, spośród których wybrano Pracownię Architektoniczno-Urbanistyczną ALMAPROJEKT Maciej Kolesiński, który ma przygotować dokumentację projektową dla obu wariantów w ciągu 11 miesięcy.

Trzecia część zamówienia dotyczy połączenia biegnącego od ul. Lotnisko do ul. Damrota. Ma być prowadzona wschodnią stroną ul. Francuskiej i łączyć się z drogami na ul. Lotnisko i ul. Damrota. W tym wypadku również przewiduje się dwa możliwe warianty dokładnego przebiegu. Postępowaniem był zainteresowany jeden wykonawca – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KANAD” Michał Namysłowski i to z nim Katowickie Inwestycje S.A. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację zamówienia od momentu podpisania umowy.

Urząd Miasta Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@katowiceteraz.pl.