Jak wypada prezydent miasta w mediach społecznościowych?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych wyszedł z inicjatywą przeprowadzenia badań w przedmiocie aktywności samorządów w social mediach. Jak w raporcie wypadają władze Katowic?  

Raport jednoznacznie wskazuje, że mimo wahań w odbiorze, internetowa aktywność Marcina Krupy budzi w pierwszej kolejności negatywne emocje, przez twórców statystyk utożsamiane ze złością, strachem oraz wstrętem, w mniejszym zaś stopniu emocje pozytywne, takie jak zaufanie i radość. Warto podkreślić, że wobec szerokiego spektrum poruszanych na profilu tematów, nie można utożsamiać reakcji na treści publikowane przez sztab prezydenta z reakcją na jego osobę – nie wszystkie bowiem wpisy dotyczą bezpośrednio władz miasta.  

Jak możemy przeczytać w raporcie, w badanym okresie (od września 2020 do lutego 2021) najlepszym dla prezydenta miesiącem był grudzień, najgorszym – październik. To w październiku również profil prezydenta Marcina Krupy budził największe zainteresowanie – odnotował 8 tys. wypowiedzi o potencjalnym zasięgu 8,97 mln kontaktów. 

Twórcy badania zwracają uwagę na ciekawe zjawisko – w listopadzie prezydent Marcin Krupa odnotował bowiem większą ilość wzmianek na portalu Facebook niż oficjalny profil miasta, co zdarza się niezwykle rzadko. Poza listopadową anomalią, liczba postów, w której użytkownicy wspominają prezydenta, jest jednak dramatycznie niska – w opinii autorów badania, niepokój u współpracowników Marcina Krupy powinny budzić nie tylko emocje, jakie wywołuje aktywność sztabu w Internecie, ale i jego niskie zasięgi. 

Fot. IBIMS

We wnioskach końcowych autorzy podkreślili, że internetowe zainteresowanie oficjalnym profilem Miasta Katowice jest na przeciętnym poziomie, jednak Katowicom, w porównaniu do chociażby Opola, brakuje momentów wzrostu zasięgów. Władze miasta nie mają więc zbyt wielu powodów do zadowolenia.

Obrazek domyślny
Magdalena Kwaśniok